Kognitiivne areng
– 4 – 7 elukuud: Tunneb oma nime. Kui teda nimetad nime järgi, siis ta pöörab sinu poole pea. Tunnetab paremini sinu hääle tooni ning sellele reageerides võib rõõmustada või hakata nutma. Võib hakata nutma juhul kui keegi tundmatu ta sülle võtab.
– 8 – 12 elukuud: Hakkab aru saama lihtsatest nõudmistest. Näiteks, kui sa ütled temale “Ei”, kui ta tahab puudutada elektripistikut, siis ta võtab pausi, vaatab sinule näkku ja isegi võib vangutada pead “Ei” vastuseks. Võib kontrollida sinu reaktsiooni tema käitumise peale, et vaadata mida sa teed. Pärast võib kontrollida veelkord, et olla kindel, et sina reageerid samamoodi. Hakkab seostama sõnu tegudega – näidata käega “head aega”, kui keegi lahkub.
Kõne areng
– 5 – 6 elukuud: praktiseerib hääle tõusu ja langust, tihti võtab beebi eeskuju ka sinu näoilmest.
-7 – 12 elukuud: beebi kõne muutub mitmekesisemaks, ta kasutab uusi häälekombinatsioone ja intonatsioone. Üritab imiteerida sinu kõnet, pannes kaashäälikud ja täishäälikud kokku (näiteks “bah-bah-bah” või “dee-dee-dah”). Hakkab teiega vestlust jäljendama.
Füüsiline ja Motoorne areng
Mitte kõik lapsed ei hakka käima ühel samal ajal – mõned 8 elukuuselt ja mõned alles 17 elukuuselt.
– 6 – 8 elukuud: õpib istuma, arendab kaela tugevust, pea tasakaalu ja koordinatsiooni. Võib hakata enne käimist roomama kuid võib ka kohe hakata käima.
– 8 elukuud: Suudab ennast hoida püstises asendis. Hiljem hakkab ta üritama kinni hoides tegema libisevaid sammukesi .
– 9 – 10 elukuud: Tõmbab ennast seisma toolijalast või voodi servast. Üritab tunnetada kui sügavalt tuleb põlvi kõverdada, et istuda püsti asendist.
– 11 elukuud: Võib seista ilma toeta mõned sekundid, samuti võib kõndida kuni hoiab millestki kinni.
– 11 – 14 elukuud: Esimesed sammud!
Sotsiaalne areng
– 6 – 9 elukuud: eelistab oma pere inimesi; võib näidata esimesi märke eraldumise ärevusest (temale ei meeldi olla teist eemal). Näitab huvi teise lapse vastu, vaadates ja võttes temast kinni.
– 10 – 12 elukuud: meeldib mängida teiste laste kõrval, kuid veel ei ühine nendega. Meeldib vaadata teisi lapsi ja imiteerida nende tegevust. Eraldumise ärevus süveneb veelgi.